Triatlon Delta Rowmania

Home / Sport / Triatlon Delta Rowmania
Dupa participarea la triatlonul de sambata la Neptun, duminica aveam ca obiectiv Triatlonul din Tulcea.
 Dupa competitia No Stress, mi-am facut bagajul si am plecat spre Tulcea. Ajuns seara foarte tarziu, m-am cazat repede si m-am pus la somn.
Intre timp, am aflat de la organizatorii competitiei ca startul la categoria Elit, din care faceam parte, se va da la ora 12:00.
Numai bine, aveam mai mult timp sa ma odihnesc.  Ma pun la somn, adorm instant. Fara sa ma gandesc prea mult la ziua de maine.
            Dimineata, iau un mic dejun destul de consistent format din batoane cu cereale musli. Apoi merg sa-mi ridic kitul de participare si sa ma pregatesc pentru concurs.
Ca de obicei, devenind o rutina importanta, ma incalzesc foarte bine.
Nu reusesc sa ma incalzesc foarte bine, dar ma ajuta Flabio Carmona, un antrenor federal venit din Cuba pentru a antrena lotul national de triatlon.
Dupa un masaj terapeutic la spate (locul unde am o veche intindere) incalzindu-mi zona cu pricina, imi continui incalzirea pe uscat, ulterior  si in apa.
            Proba de inot desfasurandu-se in lacul Ciuperca din centrul orasului. Nu am fost foarte incaltat de culoare apei dar, a fost ok intr-un final.
            Dupa ce am terminat cu incazirea pe uscat pentru inot, intru in apa sa ma obisnuiesc putin cu ea. Observ ca e putin cam rece la prima senzatie, dar usor usor incep sa-mi revin.
            Ramanand doar 2 minute pana la start, ies putin din apa, sa-mi consev energia pentru inot. Iesind din apa, vantul cam adia usor si incepusem sa-mi fie frig. Tremuram inainte de start. Asta nu e un lucru bun.
            Se da startul concursului, plecam toti in tromba. Incerc ca de obicei sa imi gasesc un loc bun pentru trena la inot.
            Gasesc un loc, si mentin acel ritm. Ies al 7-lea sau al 8-lea din apa.
            Intru repede in tranzitie si ma grabesc sa ma echipez pentru bicicleta, intampin o problema, nu pot sa imi inchid casca cum trebuie, respir usor si ma calmez, ma incerc o data si reusesc. Plec glont spre proba de bicicleta.
            Ma grabesc deoarece ceilalti concurenti au un avans destul de maricel fata de mine de la inot, asa ca trebuie sa il recuperez cat mai repede cu putinta.

In proba de bicicleta aveam de facut 8 ture. Pentru fiecare tura aveam de parcurs o catarare cu panta medie de 6-7% iar spre sfarsit chiar 10%.
            Stiam ca va fi un traseu tehnic la bicicleta si ca e pentru mine. Imi plac traseele in catarare. Cred ca acolo se face diferenta de valori. Pe plat, toata lumea poate sa impinga in pedale.
In primul tur la bicicleta, il prind pe Sorin Boriceanu si pe Florin Sestacovschi. Decidem ca mergem impreuna  sa micsoram avansul lui Alex Diaconu de la proba de inot.
Zis si facut, in primul tur de bicicleta observ ca recuperasem 25 de secunde/tur. Daca mentinem avansul il prindem pe Alex la bicicleta.

Simtindu-ma in largul mea pe catarari am inceput sa accelerez putin si sa imi mentin ritmul.

Usor, usor, incep sa recuperez avansul lui Alex de la inot. Micsorand avansul cu fiecare tur parcurs la bicicleta.
            In turul 4 la bicicleta, in portiunea de catarare, dintr-o data observ ca sa blocat una din rotitele de la schimbatorul de spate. Ma dau jos si incep sa rezolv problema. Dupa o remediere rapida, ma urc pe bicicleta.
            Tot avansul pe care il castigasem la bicicleta pe urcare, tocmai il pierdusem.
            Dar incep sa imi intru repede in ritm, nu ma panichez  ci din contra si mai motivat sa trag mai tare.
            Observ ca avansul lui Alex sa diminuat, mentin ritmul la bicicleta si incep in acelasi timp sa-mi pregatesc picioarele pentru alergare. Stiam ca se va alerga foarte tare.
            La sfarsitul probei de ciclism intru in tranzitie cu Alex, amandoi avand sanse egale pentru locul 2.
            Ma simt putin greoi la alergare, dupa bicicleta. Dar intr-un km imi revin usor. Alex vad ca a accelerat putin,  dar eu imi mentin ritmul. Ma simt confortabil in ritmul asta pana imi revin.
            Incep sa accelerez sa micsorez avansul lui Alex la alergare. Ma hidratez si observ la punctele de intoarcere in punct fix ca are un avans de un 1 min.
            Incep si mentin ritmul, nu mai accelerez. Incep sa ma bucur de vremea frumoasa si de traseul concursului.
            La sfarsitul probei de alergare, temin pe locul 3 la general, diferenta de 1 minut fata de locul 2.
            Traseul de alergare a fost grozav fiind in jurul lacului ciuperca si o portiune din alergare, fiind pe faleza.
            Traseul la alergare a fost de asemenea tehnic, avand multe intoarceri si schimbari de directie.
Cu acesta ocazie tin sa le multumesc organizatorilor pentru efortul depus. A fost un concurs grozav la care voi participa si anul viitor.  Il recomand cu tarie.
            Un “special thanks ”  pentru  Raluca Munteanu, cea care sa ocupat in mare parte de organizarea acestui concurs!