Triatlon Challenge Mamaia 2013

Home / Sport / Triatlon Challenge Mamaia 2013
 Evenimentul anului, mult asteptat de catre toti iubitorii de triatlon din tara.
Dupa un sezon destul de incarcat in competitii, (mai exact 4 competitii in 3 saptamani) am spus ca acest concurs va fi ultimul pe acest sezon pentru triatlon.
Participarea la acest concurs era obligatorie deoarece este ultimul concurs situat in circuitul de sosea organizat de catre Federatia Romana de Triatlon.
Ajungand cu o seara inainte de concurs, am avut timp sa luam kitul de participare printre primi concurenti aflati la acesta competitie.
Uitandu-ma la panoul de informare de la sedinta tehnica observ cateva schimbari majore fata de traseul de anul trecut. Observ ca ca fi mult mai liber tarcul de bicicleta, iar sensurile de mers pentru bicicleta si alergare sunt total opuse. Nu se mai intersecteaza nici o proba una cu alta, un lucru foarte bun.
Ca de obicei in ziua respectiva, incerc sa nu fac prea multa miscare, ma misc in „slow motion” pentru a economisi pentru ziua de maine. Stiu ca maine va fi o zi grea si voi avea nevoie de fiecare strop de energie in plus.
In dimineata concursului, ma trezesc de dimineata, imi iau micul dejun consistent asa cum obisnuiesc sa fac asta la fiecare concurs de triatlon.
Imi pregatesc echipamentul si plec spre zona de tranzitie, aflata la doar 5 minute de locul unde m-am cazat.
Inainte sa ajung in tarcul cu biciclete, observ ca schimbatorul de spate nu functioneaza cum ar fi trebuit(nu mai urca de ultimile 4 pinioane). Instant mi-am dat seama ca trebuie sa gasesc pe cineva mai priceput decat mine la reglaje. Evident am gasit un profesionist in reglajul bicicletei. Intro clipita mi-a reglat bicicleta si am putut sa ma intorc la pregatirea echipamentului.
In timp ce imi pregateam echipamentul observ ca in tranzitie, sunt mai multe neoprene atarnate la uscat. Asta ma duce direct cu gandul la temperatura apei. Merg si intreb pe cineva din staff-ul, daca se permite inotul cu neopren, la care respectivul imi raspune „da”.
Ok, asta nu va fi o situatie prea placuta. Tinand cont ca nu ma aflu in cea mai buna forma la inot. Un neopren m-ar ajuta sa castig cateva secunde importante.
Bineinteles, am cautat si nu am gasit de la nimeni sa imprumut acel costum de neopren. Nu l-am luat de acasa, deoarece cu un week-end anterior, am inotat la concursul No Stres triatlon in mare, iar temperatura apei era foarte ridicata.
Facusem o gresela si acum trebuia sa platesc pentru ea.
Incep sa ma incalzesc pentru inot. Pentru inceput fac o incalzire usoara pe uscat, dupa care trec in apa. Sa ma acomodez putin cu temperatura apei. Bineinteles, era destul de rece apa.
Nu foarte rece, dar era la limita suportabilitati in timp ce inoti.
            Incep sa ma obisnuisc cu apa, fac cateva exercitii care sa ma ajute sa-mi ridic tonusul muscular si apoi ma indept spre zona de start. Ies putin din apa sa ma fac cateva exercitii si pe uscat. Incepe sa bata vantul si simt cu mi se face pielea de gaina si incep valurile sa creasca in intesitate.
            2 minute pana la start. Deja simt frigul pe spate si incep sa tremur de la frig.
            Se da startul categoriei elit, suntem doar 20 de persone care concureaza la acesta proba. Categoria de amatori pe distanta olimpica, sprint si supersprint au fost putin mai devreme.
            Intre timp incerc sa imi gasesc un loc in spatele cuiva, sa ma ajute sa trec de valurile de fata care veneau dinspre larg.
            Evident, toti au neoprene cu exceptia mea. Dupa ce ca sunt slab la inot a trebuit sa mai pierd si cateva minute fara neopren.
            In prima tura de inot a fost destul de dificila, deoarece am ramas singur pe traseul de inot, si nu observam foarte bine balizele din cauza valurile din fata marunte care ma impiedicau sa respir cand incercam sa ma orientez.
            In timpul inotul am luat mai multe guri de apa, incercand sa respir. Am vrut sa ma gandesc ca la ce culoare are apa’’extrem de verde’’ sigur o sa vomit, dar trec repede peste moment si imi revin.
            Usor, usor, ies din apa al 8-lea. Ceilalti concurenti avand un avans destul de mare fata de mine. Va trebui sa recuperez mult la bicicleta si alergare.
            Nu stau foarte mult pe ganduri, fac intr-o clipita trazitia si am plecat la bicicleta.
In primul tur ajung pe cineva din urma, Ionut. Merg cu el o perioada si incerc sa trag, sa scad din avansul celor din fata. La scurt timp il ajung pe Boriceanu si incepem sa colaboram.
 Fiecare tur parcurs din cele 6 la bicicleta noi castiga putin cate putin. Am obsevat ca nu pot sa ii ajung pana la finalul bicicletei si am inceput sa imi menajez picioarele pentru alergare si sa fac stretching pe bike.
            Intru in tranzitie, las bicicleta, ma incalt, imi dau jos casca de ciclism si iau sapca de alergare in mana si o fixez din mers pe cap.
            Primi 400 de metri alerg cu Sorin, apoi  trec in fata si incep sa accelerez. In permanenta calculam avansul celor din fata si calculam cat am recuperat. Am facut un calcul rapid si imi dau seama ca pot sa prind podiumul. Incep sa ridic ritmul, observ ca ma apropi din ce in ce mai tare de concurentii din fata. Inca din primul tur am inceput sa depasesc si sa micsorez avansul. Deja in al doilea tur de alergare din patru, eram pe loc 4 din 7 la bicicleta si 8 cand am iesit din apa.
            Am incercat sa maresc ritmul la alergare, ceva imi spune ca nu e ok sa fortez. Stau usor si observ ca am nevoie de mai mult timp.

Oricat as incerca sa intru in ritmul de alergare pentru distanta olimpica, nu prea reusesc. Obisnuit in permaneta cu distantele lungi, am nevoie de o perioada mai lunga sa imi revin, de la o proba la alta. Stiu ca acest lucru nu e posibil in olimpic asa ca fortez, cresc ritmul si mentin. Dupa a treia tura mai castig o pozitie, fiind pe locul 3 la general. Nu-mi venea sa cred, am recuperat foarte mult timp la bicicleta si la alergare.
            Trec linia de sosire la 2h si 4 minute cu locul 3 la general, urmatorul concurent venind la 3 minute intarziere fata de mine.

Am avut o alergare buna, defapt a doua alergare din concurs dupa Balanescu. Am fost foarte multumit de mine. Am avut un sezon grozav. Am stiut cum sa-mi dozez energia in antrenamente si ce fel de antrenamente sa fac. Mai putin la inot. Dar pe viitor voi fi mult mai focusat pe partea de inot si tehnica de alergare.
            Felicitari tuturor participantilor si organizatorilor pentru acest concurs grozav. O organizare de exceptie.