Triatlon Brasov, un concurs de suflet!

Home / Sport / Triatlon Brasov, un concurs de suflet!
Totul a inceput Marti 23 iulie cand am ajuns in Brasov, cu patru zile inainte de concurs.  Pentru a avea o cursa foarte buna mi-am propus ca trebuie sa stiu orice modificare aparuta pe traseu.
Ajuns acasa in Brasovcu patru zile inainte de concurs, m-am decis sa ma antrenez putin pe “dealuri” si sa invat foarte bine traseul de bicicleta. In Bucuresti unde m-am mutat recent nu am unde sa ma antrenez pe munte, asa ca a trebuit sa profit de acesta ocazie.
Sambata, cu o zi inainte de concurs merg sa imi preiau kitul de participare si sa ii intalnesc pe organizatori si sa il felicit pentru toata munca depusa. Sunt foarte bucuros ca se organizeaza acest concurs la Brasov. In premiera pentru Romania, unde proba de inot sa desfasurat in lac la Codlea si traseul de bicicleta este un ’’one way’’ avand o cararare destul de dificila si apoi o coborare tehnica pe drumul de Poiana Bv.
Duminica, ora 6:30, ma trezesc usor, imi fac inviorare prin putin stretchinng, dupa care iau micul dejun si ma pregatesc de plecare.
Cand ajung la lac, imi dau seama de o buna organizare, toate masinile sunt parcare numai pe dreapta indreptate cu fata spre DN. Organizat astfel pentru biciclisti, sa nu faca slalom printre masini cand pleaca spre proba de bicicleta.
Ajung in tarcul de bicicleta, incep sa imi pregatesc echipamentul pentru concurs si sa ma decid daca imi iau neoprenul pe mine sau voi inota fara. Inotul cu neopren are anumite avantaje si dezavantaje. M-am hotarat ca voi inota cu el.
Sambata seara, la sedinta tehnica aflu ca inotul nu se mai desfasoara in primul lac ci in al doilea lac pentru ca nivelul apei din lac a scazut drastic.

O astfel de schimbare schimba toata strategia de concurs. A trebuit sa imi pun o pereche de adidasi la iesire din lac, si sa alerg 700 m pana in tarcul de biciclete unde ma voi schimba sa plec in proba de bicicleta.
Se da startul si incepe acel efect de “washing machine” unde toti incerca sa ocupe o pozitie cat mai in fata si sa inoate in spatele cuiva pentru a economisi energie.
Nemainotand pe aproximativ 3 saptamani din motive personale, la concurs in proba de inot a fost destul de dificil sa stau in plutonul din fata, asa ca am ramas in ritmul meu. De cand am intrat in apa la incalzire, inainte de start, eram nerabdator sa ies din apa si sa pedalez, acolo unde ma simt in largul meu, pentru ca este proba preferata.
Dupa terminarea distantei de inot, ies din apa, ma incalt cu adidasi si incep sa alerg spre tarcul de biciclete. Intre timp mi-am dat jos neoprenul pana la solduri si mi-am bagat casca si ochelarii in maneca de la neopren. Asta pentru a nu fi ratacite din greseala de catre organizatori. Imi pun ochelarii si casca pe cap si dupa zona delimitata din tranzitie ma urc pe bicicleta.
La bicicleta in primi 10 m, urcare de 10% pe o distanta de 300 de metri. Cobor dealul si ajung in drumul national, unde urmeaza inca o urcare de 5-6% aproximativ. O abordez usor in frecventa, pentru a-mi reveni de la inot.
Traseul de bicicleta fiind foarte tehnic, am decis ca voi merge in ritmul meu si voi aborda carararile asemanator cum am facut in antrenament. Dar pana la catararea din Rasnov, aveam de parcurs 24 de km pe plat.
Incep sa fiu depasit de un ciclist, participand la stafeta. Dupa cum pedalau, mi-am dat seama ca nu stiu de urcare si cat de abrupta este.
Continui in ritmul meu de concurs, ma hidratez foarte bine, iau un gel energizant high5, pe care l-am lipit pe cadrul bicicletei, sa nu mai pierd timp in tranzitie si pentru asta + ca le pot rupe cu usurinta si nici nu ocupa foarte mult spatiu.
Urmeaza urcarea, ma uit la ceas, incep sa schimb vitezele, pentru a merge in frecventa pe urcare. Nu vreau sa merg sub nici o forma in forta. Dupa proba de bicicleta urmeaza alergarea, care va fi tot in panta. Asa ca incerc sa-mi economisesc cat mai multa energie pentru alergare.
Ajung sus in Poiana Brasov, ma uit la ceas, observ ca de la intersectia din Rasnov si pana sus, am facut 27 de minute. E un timp relativ bun, se poate si mai bine.

Schimb viteza cat se poate de repede si incep coborararea pe poiana. Bag capul in ghidonul de contratimp si incep sa pedalez. Nu ma infig foarte tare in pedale pentru ca vreau sa-mi pregatesc picioarele pentru alergare. Asa ca iau forma aerodinamica si incep sa iau toate curbele fara frane si cu mainile pe ghidonul de contratimp. (Pozitia ghidonul de contratimp e diferita fata de pozitia ghidonul de sosea- coarne de berbec, iar miscarile efectuate cu un ghidon de contratimp sunt mult mai ample si mai usoare, necesitand mai multa atentie si manevrabilitate din partea sportivului, in timpul virajelor).
In cel mai scurt timp, ajung in Livada Postei, unde este T2 (punctul de tranzitie bicicleta-alergare), imi asez bicicleta in tarc, pe locul meu de concurs, ma incalt intr-o clipita si imi iau doua gelurienergizante high5 fara cofeina cu mine, ma simt foarte bine cand ies din tarc dar sa le am cu mine, “Just in case”.
Cand plec din tarc, observ ca am o galerie puternica, (parintii, unchi, matusi, verisori) unde toti aclamau si ma incurajau, tipand de bucurie sa continui si sa trag mai tare. Este un sentiment grozav. Iti da si mai multa putere in acele momente de moleseala.

Trec de portiunea “dupa ziduri” si urmeaza portiunea de la sportiv, o urcasem de mii de ori, nu avea sa-mi faca probleme, dar daca fortam prea tare, stiam ca vor exista anumite consecinte. (Intr-un concurs de triatlon, de regula daca fortezi mai tare pe o anumita proba si iti consumi mai multe resurse decat ti-ai propus, la un moment dat se vor epuiza si atunci va fi mult prea tarziu sa faci ceva in privinta asta. Chiar daca te alimentezi, o sa dureze o perioada pana corpul incepe sa asimileze acele calorii si sa-ti dea energie.
In triatlon trebuie sa mananci inainte sa-ti fie foame, si trebuie sa bei lichide inainte sa-ti fie sete. Corpul este o masinarie, exact cum este un autoturism, daca are combustibil, se deplaseaza, daca nu, nu.
In portiunea de alergare in zona de sub tampa, observ cat de racoare si bine este, problema e ca, sunt multi turisti iar organizatorii nu au putut anticipa un numar atat de mare, asa ca alergare a fost putin cam dificila, deoarece a trebuit sa fac slalom printre ei.
Nici nu m-am obosit sa ii fac atenti, pentru ca consumam energie inutil + ca imi iesiam din ritmul de respiratie.
De ce zic tot timpul, ritmul de respiratie, ritmul la cadenta picioarelor cand pedalez, cadenta pasilor la alergare pentru ca organismul, da randamentul cel mai bun, atunci cand toate procesele executate in acel moment sunt sincronizate, asemanator unui concert simfonic. Un instrument suna bine solo, dar cand este acompaniat de inca 2 sau 3 instrumente suna grozav.
 Asa si in sport, daca ti-ai iesit din ritmul de respiratie, picioarele nu mai dau randament, pentru ca scade consumul de oxigen, scazand consumul de oxiden duce la micsorarea frecventei pasilor, astfel ducand la incetinirea ritmului de alergare.
In sportul de performanta cel mai mic detaliu, conteaza.
Usor, usor fac slalom printre turisti si imi dau seama ca mai am de parcurs inca o tura de alergare, ce repede a trecut tot.
In ultima tura de alergare, in portiunea de “dupa ziduri” imi dau seama ca am iesit pe locul 4 sau 5 la general. Sunt un pic dezamagit de loc dar de performante sunt relativ multumit.
Termin insa, pe locul 2 la categorie si 5 la general.
A fost un concurs destul de greu, dar frumos in acelasi timp. De multa vreme imi doream ca Brasovul sa fie gazda pentru un asemenea eveniment.
Pentru acest concurs tin sa ii felicit pe organizatori, stiu ca din punct de vedere logistic au avut multe batai de cap.
Un concurs grozav pe care il recomand tuturor. Acest concurs a fost pentru toate categoriile de persoane, mai antrenate(proba olimpica) sau mai putin antrenate(proba de sprint).
Felicitari tuturor participantilor, sa ne vedem la anul si mai bine antrenati!
Multumesc sponsorilor: High5, Autonom.ro, TYR, Mobexpert.ro, Autototal.roAventuria.ro si nu in ultimul rand TraiescSanatos.org
Recent Posts
Comments
  • Hallie

You’re a real deep thirken. Thanks for sharing.