C.N. Duatlon, Mures 2012

Home / Sport / C.N. Duatlon, Mures 2012

Cu o luna inainte de Campionatul National de Duatlon am fost convocat de catre noua federatie de triatlon intr-un mic cantonament de pregatirea inainte de concurs. Foarte frumoasa initiativa venind din partea federatiei. Astfel ne putem cunoaste toti mai bine. Sa socializam, sa povestim din experietele noastre.
Zi si facut. Am plecat Miercuri 16.05, cu trenul. Inainte sa imi cumpar bilet, am avut neplacuta surpriza de a afla ca initiala “R” reprezinta Inter Regio Trans si nu “R”, care inainte era reprezentat de “Rapid”. Dupa ce mi-am luat biletul, am aflat ca facea si 8 ore pana in Targul Mures, pe o distanta de aproximativ 170km.
Urcandu-ma in tren, cu bicicleta, fiind sesizat de catre “nasi”, precum ca nu am voie cu bicicleta in tren. Vechea poveste a ciclistului cand se urca in tren. Noi suntem de vina ca avem biciclete, nu ei ca nu am vagoane special amenajate pentru biciclisti. Ma duce gandul la un termen de comparatie, dar renunt, ca e inutil.
Ajung intr-un final la ora 21:15, fiind urcat in tren de la ora 12:30.
Odata ajuns in Targul Mures, am fost sa iau masa si dupa putin timp, m-am pus la somn.
Inainte sa ma pun la somn am fost anuntat ca maine avem o proba de control la inot pe distanta de 1500m.
Joi de dimineata ne trezim, mergem la masa si dupa putin timp mergem la antrenamentul de inot. Intram in apa, facem putina incalzire in apa cat si pe uscat si ii dam drumul la 1500m. Foarte greu, nici tehnica, nici simtul apei, am inotat mecanic 26 min dupa 6-7 saptamanii fara inot. Destul de slab si putin cam dezamagit.
Dupa proba de inot, iesim voiosi din apa, ne echipam si mergem la o alergare scurta in parcul din apropiere, sa ne dezmortim putin picioarele. In acest antrenament incercand sa ne corectam putin tehnica de alergare inainte de concurs. Fiind o alergare la o viteza de croaziera, a fost placuta.
Dupa antrenament mergem la masa si mai tarziu iesim putin sa pedalam. Undeva in apropiere de Targul Mures. Mai exact in Borzeni, unde terenul este destul de valonat si necirculat, fiind ideal pentru un antrenament in catarare. Ajuns acolo am facut 4 ture intre 2 sate si apoi legat usor cu alergare. Am simulat o tranzitie. De la bicicleta la alergare. Seara mergem la masa ca de obicei si apoi o mica plimbare pentru digerare.
Vineri, asemanatori cu ziua de joi, mergem la un antrenament usor de inot. De data asta fara proba de control. Fiind axati putin pe cateva “intervale”, cred, pentru ridicarea tonusului muscular. Totul bine si frumos, terminam antrenamentul, mergem la masa, apoi la o alergare usoara, intr-un parculet foarte dragut amenajat pentru alergatori si pentru cei pasionati de mtb. Am facut o alergare de aproximativ 8-9 km intr-un tempo de 4:30-5min/km. Foarte frumos, simteam cum ma incarc cu energie pozitiva in tot acest timp. Dupa antrenament, ca de obicei urmat de o sesiune de streching unde ne-am relaxat putin musculatura si ne-am intins putin tendoanele.
Seara, mergem la masa de pranz si apoi o mica plimbare pana la locul de cazare. Povesti, peripeti depanate impreuna cu, colegii din lot.
Sambata dimineata dupa micul dejun ne echipam si mergem sa pedalam putin si sa facem cateva intervale la bicicleta. Simuland astfel o rupere din pluton sau o mica parte din concurs, unde am avut de parcurs o portiune de 150m cu panta de 10%, ce trebuia repetata de 20 de ori.  Restul zilei fiind la libera alegere pentru relaxare, mai tarziu mergand la sedinta tehnica sustinuta de catre Peter Klosz, fiind secretarul federatiei.
Duminica dimineata, in ziua concursului, ma trezesc la 8, merg sa iau micul dejun si apoi merg in camera sa-mi pregatesc echipamentul de concurs.
Dupa aranjarea echipamentului, merg spre zona de start unde imi iau cip-ul de cronometrare de la organizatori si merg inapoi spre camera unde am fost cazat. Pierdeam energie inutila inainte de start, fiind la ora 12 dupa cadeti, juniori si amatori, care au luat startul de la ora 9:30.
Aproximativ la ora 11 imi pun bicicleta in tarcul de biciclete, mi-o pregatesc si imi pun pe cadru 2 geluri energizante cu cofeina de la high5, imi reglez schimbatorul si lantul sa fie pe raportul optim cand termin alergarea.
Mi-am pregatit bicicleta, mi-am luat costumul de triatlon pe mine si incep alergarea. Imi dau seama ca micul dejun de dimineata se cam epuizase si incep sa mananc dintr-un baton energizant cu cereale, tot marca high5. Trebuie sa ii acord putin timp sa se digere. Startul fiind la o distanta de 40 minute. Dupa recunoasterea traseului de alergare si bicicleta in alergare ma indrept spre zona de start. Fac o alergare asemanatoare cu ritmul din concurs, ii dau drumul si la cateva lansate, sa fiu pregatit si muschii sa nu fie luati prin surprindere si sa ma sufoc dupa 2 km.
Inainte de start cu 5-10 minute mai iau un gel energizant cu aroma de portocala care nu contine cofeina sa ma ajute sa plec “ca din pusca’.
Imi termin alergarea, incep sa fac putina mobilitate sa nu fac vreo intindere. Este foarte important acest lucru.

5,4…2,1, START! Toata lumea pleaca foarte tare pe primul kilometru. Pentru mine ritmul e putin cam tare, dar nu ma gandesc la asta si mentin ritmul pana la km 3 unde incep sa o las putin mai usor la 3:30min/km sa imi revin. Stiind ca dupa proba de alergare vine proba de ciclism unde trebuie sa fac 20 de ture=20 de catarari de 150m cu panta de 10%. Trebuie sa imi gestionez astfel resursele astfel incat mai tarziu daca implica un sprint de finish sa am “baterie” sa pot rezista. Imi mentin ritmul si intru in transa de concurs, fiind focalizat numai pe respiratie si cadenta picioarelor.

Termin alergarea, intru in tarcul de biciclete si plec spre proba de bicicleta, imi i-a aproape o tura sa imi revin complet la picioare si sa pot simti pedala sub picior.

Treptat, viteza incepe sa creasca si incep sa ajung din spate alergatori unde erau printre primi cand au terminat alergarea. Continui si pe la a-10-a tura mai iau un gel energizant, incalzindu-se destul de tare afara incepusem sa imi simt genunchii moi si uneori nesiguri. Il iau, si imi revin in ritmul de concurs. Tot timpul ma alimentam(bautura energizanta) dupa portiune de catarare unde ritmul era mai usor si puteam sa beau relativ linistit fara sa ma infig in pedale.

Spre sfarsit probei de bicicleta mai iau un gel energizant sa imi pregatesc alergare. Ma pregatesc de zona de tranzitie, unde incep sa ma descalt din timp de papuci sa nu pierd prea mult timp in tranzitie.

Plec la alergare, sunt anuntat ca sunt la o distanta de 2 minute de locul 2, incep sa trag si mai tare in speranta ca voi mai castiga putin timp. Imi mentin ritmul si dupa ceva timp intru in poarta de sosire cu 2h si 4 secunde fiind situat pe locul 3. A fost un concurs grozav si pe masura, nemaiparticipand la un duatlon din 2009. Organizare a fost de exceptie!

Felicitari tuturor participantilor pentru rezultatele obtinute!